8 tips voor het krijgen van een platte buik in 1 nacht

Gepubliceerd door Marrit Buteijn op

platte buik in een nacht

Allereerst: Wij zijn hier niet om drastische afvalmethodes te promoten. Wij willen je liever laten zien wat goede manieren zijn om een platte buik in 1 nacht te krijgen.

Bepaalde tips zijn eerder geschikt om een platte buik in 1 dag te krijgen, omdat er beweging bij om de hoek komt kijken.

Toch zijn er zeker ook tips om gedurende de nacht te werken aan die hangbuik waar jij je al zo lang aan ergert.

Lees snel verder om direct van start te gaan!

Handige tips voor het krijgen van een platte buik in 1 nacht

Een platte buik krijgen in 1 nacht is natuurlijk iets waar veel mensen van dromen. Is dit überhaupt wel haalbaar? En zo ja, hoe krijg je dit voor elkaar?

Bekijk de 8 tips die wij voor jou verzameld hebben hieronder:

1. Eet voldoende vezels

platte buik 1 nacht vezels

Vezels zijn enorm goed voor de spijsvertering en het metabolisme. Een gezonde hoeveelheid vezels tot je nemen kost het spijsverteringssysteem veel energie (je verbrandt dus calorieën hierdoor).

Bovendien zorgt het ook dat de andere stoffen die je gegeten hebt beter opgenomen worden.

Doordat de vertering van voedsel ‘s nachts gewoon doorgaat is voldoende vezels tot je nemen een redelijke tip om mee te beginnen voor het krijgen van een platte buik in 1 nacht.

Voorbeelden van voedingsmiddelen waar vezels in zitten: volkoren producten, peulvruchten, noten, aardappelen en fruit.

2. Ga (een teveel aan) koolhydraten uit de weg

Zo bestaat bijvoorbeeld alcohol voor een enorm groot deel uit koolhydraten, maar ook snoep en zelfs fruit. Deze koolhydraten worden door het lichaam omgezet naar suikers.

Dit zijn zogenaamde holle calorieën, omdat ze naast dat ze heel energierijk zijn verder niks bijdragen. Vermijd dus de inname van veel suikers en koolhydraten.

Let dus ook op met je alcoholinname, met snoepen en ook met (teveel) fruit eten. Vergeet natuurlijk niet dat fruit ook een goede bijdrage levert aan je gezondheid.

3. Vermijd (kunstmatige) zoetstoffen

platte buik in 1 nacht zoetstoffen

Alhoewel dit verschilt per individu, kunnen kunstmatige zoetstoffen een opgezette buik veroorzaken.

Niet iedereen heeft hier last van, maar voor het krijgen van een platte buik in 1 nacht wil je dan ook niets aan het risico overlaten!

4. Verminder je zout inname

Het is algemeen bekend dat zout ervoor zorgt dat je lichaam vocht gaat vasthouden. Door het vasthouden van vocht in je lichaam (ook tussen de huid) zorgt dit ervoor dat je een minder “droge look” krijgt. Of met andere woorden; een minder strakke look.

Voor een platte buik in 1 nacht helpen alle kleine beetjes, zo moet je maar denken. Voeg dus geen extra zouten toe aan je eten en pas op met kant en klare maaltijden. In deze voedingsmiddelen zitten vaak veel zouten.

5. Beweeg voldoende

Het staat buiten kijf dat lichaamsbeweging zeer goed is om buikvet te verliezen. Denk hierbij aan wandelen, fietsen of zwemmen.

Veel mensen denken snel aan sit ups doen, omdat dit de buikspieren traint. Buikvet zit ook tussen de heupen en dus is wandelen een van de beste manieren om buikvet te verliezen.

1 kilometer wandelen staat gelijk aan circa 1100 heupbewegingen en deze bewegingen hebben ongeveer 600 calorieën nodig. Tel uit je winst.

Omdat je deze lichaamsbeweging regelmatig zult moeten doen, spreken wij hier ook meer van het krijgen van een platte buik in 1 week dan de tips die wij hier geven in dit artikel voor een platte buik in 1 nacht.

6. Water Out supplement voor een platte buik in 1 nacht

water out supplement

Het water out supplement bestaat uit mineralen en kruiden, is niet schadelijk voor je lichaam en is tamelijk goedkoop te vinden online of in de winkel. Veel (top)modellen zweren erbij als ze een dagje naar het strand gaan.

Het water out supplement drijft namelijk vocht af wat jou een strakkere of ook wel “drogere” look geeft. Zeker het uitproberen waard!

Met name winkels als Bol.com, Body&Fit en andere soortgelijke webshops bieden verschillende varianten van dit supplement aan.

>> Bekijk het beste aanbod

7. Eiwitrijk voedsel

Eiwitrijke voeding helpt mogelijk bij het afvallen. Eiwitten geven een zeer verzadigd gevoel. Dit wil zeggen dat je er een voller gevoel van krijgt.

De vertering wordt vertraagd waardoor de kans kleiner is dat je sneller trek krijgt en weer gaat eten. Bovendien beperkt eiwitten eten het verlies van spierweefsel tijdens het afvallen.

Dit is positief, omdat spierweefsel meer calorieën (energie) verbruikt dan vetweefsel dat doet.

Deze verzadiging en daardoor minder de behoefte hebben om te eten, sluit ook goed aan bij de volgende tip hieronder voor het krijgen van een platte buik in 1 nacht.

8. Neem kleinere maaltijden en eet “mindful”

Voor een platte buik in 1 nacht kun je ook opletten dat je niet teveel in 1 keer eet. Houd het dus bij kleine maaltijden. Dit voorkomt een opgeblazen gevoel.

Bij het eten van grote maaltijden is de dag erna je buik wat boller/voller dan normaal gesproken. Denk maar eens aan een etentje wat je hebt gehad. De avond en de dag daarna heb je vaak een opgezet gevoel.

Ook een goede tip is om niet té snel te eten. Dus neem je tijd bij het eten en kauw goed. Ook dit draagt bij aan een iets minder opgezette buik de volgende dag.

En wat is dan precies ‘mindful’ eten? Dit houdt in dat je je bewust bent van het moment dat je eet en wát je eet.

Zo geniet je meer van je maaltijd en kan je beter naar je lichaam luisteren wat je op dat moment nodig hebt. Overeten is zo minder snel aan de orde.

Conclusie

Er zijn dus best wel wat manieren waarmee je een platte buik in 1 nacht kunt krijgen.

Natuurlijk is het belangrijk om niet alleen deze ene nacht deze tips toe te passen, maar er voor een langere tijd een gezond en evenwichtig voedingspatroon op na te houden.

In combinatie met de juiste hoeveelheid beweging weten wij zeker dat jij jouw doel gaat halen.

Wij wensen je veel succes met het uitproberen van deze 8 tips zodat je kunt zien welke het meest effectief werken voor jou. Succes!


Categorieën: Afslanken

0 reacties

Geef een reactie

Avatar plaatshouder

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *